X
Please select the airport where you would like to shop
go
Swedish  
Contact us
x
Du har inga produkter i din varukorg.
Are you over 18?
Do you travel outside the European Union?

FAQ

Om tjänsten

  1. Vem kan förbeställa taxfreevaror?

    Alla passagerare som reser ut från Arlanda flygplats.

    Tillbaka till toppen

  2. Är beställningen bindande?

    Nej. Transaktionen/betalningen genomförs först i butiken på flygplatsen, när du hämtar dina varor.

    Tillbaka till toppen

  3. Hur fungerar förbeställning av taxfree?

    Det är mycket enkelt. När du hittar en produkt som du vill förbeställa lägger du den i din varukorg. Du uppger vart, och vilket datum, du ska flyga, samt vilket upphämtningsställe som du föredrar. Samma dag som du flyger går du till butiken på flygplatsen, hämtar och betalar din förbeställda taxfree.

    Tillbaka till toppen

  4. Kan jag returnera en produkt som jag har köpt?

    Ja, enligt samma returregler som när du handlar direkt i våra butiker. Fråga vår butikspersonal om du vill veta mer om hur du returnerar en vara.

    Tillbaka till toppen

  5. Måste jag registrera mig för att kunna göra en förbeställning?

    Ja. Det finns olika regler för momsen innanför och utanför EU. Vi är skyldiga att registrera uppgifter om försäljning utan medvärdesskatt, och hålla dessa uppgifter tillgängliga för Skatteverket.

    Tillbaka till toppen

  6. Varför måste jag uppge mina flyguppgifter och mitt födelsedatum?

    De tullfria alkoholprodukterna är endast tillgänglig för resenärer som flyger utanför EU.

    Tillbaka till toppen

  7. Får jag förbeställa taxfree om jag är minderårig?

    Ja, förutom alkohol och tobaksprodukter. Observera att du måste vara över 18 år för att få köpa tobak, och över 20 år för att få köpa alkohol.

    Tillbaka till toppen

Om mina beställningar

  1. Hur långt i förväg kan jag göra en beställning?

    Tidigast 30 dagar före din avresa från Arlanda flygplats.

    Tillbaka till toppen

  2. Hur många beställningar får jag göra?

    Det finns ingen begränsning, men tänk på att inte överskrida gällande tullregler. Observera att du kan bli tvungen att betala tilläggstull och skatter om du överskrider tillåtna gränser.

    Tillbaka till toppen

  3. Kan jag ångra en beställning?

    Ja, du kan annullera din order på Mina Sidor. Om du vill göra en ändring i en förbeställning ber vi dig att kontakta vår Kundservice.

    Tillbaka till toppen

  4. Kan jag se en sammanställning över mina beställningar?

    Du kan se alla dina ordrar på Mina Sidor.

    Tillbaka till toppen

Betalning och skatter

  1. När ska jag betala mina förbeställda varor?

    Du betalar i butiken på flygplatsen, när du hämtar dina varor.

    Tillbaka till toppen

  2. Vilka betalsätt är tillgängliga?

    Du kan betala med kontanter, såväl i SEK som i de flesta utländska valutor, och med de vanligaste bank- och kreditkorten.

    Tillbaka till toppen

  3. Tillkommer det några skatter till de priser som ni visar?

    Nej. De priser som du ser på denna websida, och i din orderbekräftelse, är de som du betalar i flygplatsens butik när du hämtar din beställning.

    Tillbaka till toppen

  4. Kan priset ändras?

    Nej. De priser som du ser på denna websida, och i din orderbekräftelse, är de som du betalar i flygplatsens butik när du hämtar din beställning.

    Tillbaka till toppen

På flygplatsen

  1. Var hämtar och betalar jag produkterna jag beställt?

    Dina förbeställda varor är redo för avhämtning i den butik som du valde när beställningen gjordes, och som står i din orderbekräftelse.

    Tillbaka till toppen

  2. Kan jag ändra beställningen i butik?

    Det är inga problem om du vill lägga till varor som du hittar i butiken, men dessa omfattas inte av den 10% rabatt som du får på denna websida.

    Tillbaka till toppen

  3. Vad händer om jag inte har möjlighet att hämta min beställning?

    Det händer ingenting. En förbeställning är inte bindande. Om du inte kan hämta dina varor annulleras ordern, avgiftsfritt.

    Tillbaka till toppen

  4. Kan någon annan hämta varorna åt mig?

    Nej. Det är bara du som kan hämta upp dina förbeställda taxfreevaror.

    Tillbaka till toppen

Vi behöver ditt samtycke för insamlingen av besökarstatistik på vår webbplats. Om du fortsätter att använda våra webbtjänster antar vi att du godkänner användningen av våra cookies vår sekretesspolicy och allmänna villkor

x